Vaardigheidstraining Klantgericht telefoneren


DOEL
Het op een professionele wijze kunnen voeren van een zakelijk telefoongesprek. Denk hierbij aan servicetelefoontjes, nabellen op een actie en klachtenafhandeling. Maar ook afspraken maken of telefonische verkoop krijgen aandacht.

VOOR WIE?
Deze training, waarin onder andere telefonische verkoop en klachtenbehandeling uitgebreid aan de orde komen, is een aanrader voor hen die ook telefonisch contact hebben met klanten en prospects. Hierbij valt te denken aan:

  • Verkopers in de buitendienst
  • Commerciële binnendienst medewerkers
  • Leidinggevenden
  • Secretaresses
  • Receptionistes

INHOUD
De telefoon is niet meer weg te denken als instrument. Mits goed gebruikt, kent de telefoon vele voordelen. Maar er zijn ook valkuilen. In deze training leert u het optimale uit de telefoon te halen. U krijgt antwoord op:

  • Hoe zet ik een goed telefoonscript op?
  • Wat is de beste reactie op een boze klant?
  • Hoe maak ik die afspraak passend in mijn agenda?
  • Hoe verkoop ik iets door de telefoon?

INVESTERING

De kosten voor deze opleiding bedragen € 190-. Dit bedrag is inclusief cursusmateriaal.

CURSUSDUUR EN AANTAL BIJEENKOMSTEN
Klantgericht telefoneren heeft een doorlooptijd van 2 weken.
Er zijn 2 centrale bijeenkomsten van 3 uur.


VOOR AL ONZE VAARDIGHEIDSTRAININGEN GELDT

Vaardigheden worden steeds belangrijker om goed te functioneren.

OPZET VAN DE OPLEIDING
De deelnemer werkt aan persoonlijke competenties die in het dagelijks functioneren van belang zijn. De opleiding ondersteunt dit proces van persoonlijke competentieontwikkeling. In kleine groepen wordt gewerkt aan gerichte cases op het gebied van klantgerichtheid. Een persoonlijke coach ondersteunt hierbij. Deze geeft feedback op de ontwikkeling van persoonlijke competenties.

KENMERKEN VAN DE OPLEIDING

  • Hoog praktijkgehalte
  • Persoonlijke aandacht
  • Veel trainen van vaardigheden
  • Direct toepasbaar in de praktijk
  • Resultaatgericht
  • Leren door te doen
  • Klantgericht
  • Meetbare resultaten

HET RESULTAAT VOOR U EN UW ORGANISATIE
Het resultaat voor u is dat u competenties ontwikkelt op het gebied van professionele houding en klantgericht werken die u in kunt zetten om successen te behalen voor uw organisatie. Daarnaast heeft u aan het einde van de opleiding het inzicht hoe u de continuïteit van uw organisatie op langer termijn waarborgt!

TRAINERS /COACHES

Trainers hebben te maken met de facetten van het ondernemerschap. Zij gelden als zeer deskundig op hun vakgebied.

Deelnemers kunnen een beroep doen op een coach, waar het gaat om:

  • Competentieontwikkeling;
  • Persoonlijke begeleiding;

LOCATIE
De locaties zijn verspreid over meerdere plaatsen in Nederland.

GROEPSGROOTTE
Minimaal 8 en maximaal 15 deelnemers

AANMELDING
U kunt u via bijgevoegd aanmeldingsformulier aanmelden. Na aanmelding ontvangt u verdere informatie over de procedure.

HOGE KWALITEIT
Dé Praktijkgroep streeft naar een hoge kwaliteit van al haar opleidingen en trainingen. Het lesprogramma is met de grootste zorg samengesteld in overleg met praktijkmensen die weten wat er speelt in het werkveld. Het niveau van de opleiding en trainers worden constant bewaakt en de cursisten worden met persoonlijke aandacht benaderd.

SCHRIJF JE DIRECT IN:

Inschrijfformulier

Algemene voorwaarden


Contact

Postadres:

Dé Praktijkgroep
Postbus 12
7710 AA Nieuwleusen

Bezoekadres:

Dé Praktijkgroep
Burgemeester Mulderlaan 8
7711 XA Nieuwleusen

Telefoon: 0529-427087
Email: info@praktijkgroep.nl
KvK: 05057774